Pelaburan hartanah adalah satu bentuk pelaburan yang sangat menguntungkan. Jika hari ini anda membeli kereta lalu menjual balik keesokan harinya, anda pasti tidak akan dapat harga yang sama dengan harga yang anda beli. Namun, dalam bidang hartanah, anda boleh membuat duit jika anda betul-betul mendalaminya. Bukan setakat anda mampu memberikan tempat tinggal yang selesa untuk orang yang anda sayang, tapi anda juga secara tidak langsung telah menyediakan satu pelaburan untuk mereka. Beli rumah untuk duduk, secara tidak langsung anda juga telah melabur. Jadi, fikir-fikirkan!!!

Monday, May 27, 2013

2 Close Deal in 1 Day

Salam & hai...


Tomorrow I have done 2 close deal. 1st close deal is double storey terrace at Puncak Alam and 2nd shop apartment at Pusat Komersial Seksyen 7. Tomorrow is a hectic day for me because banyak kerja yang I kena selesaikan. Standard buyer punya stail, after they paied 3% of booking fee, mereka nak kita sbg ejen segerakan kes mereka supaya mereka boleh dapat rumah dengan cepat. Hoho~~~Biasalah. I akan cuba buat yang terbaik untuk i punya client.

Termenung seketika. Sehingga hari ni, I baru buat 8 close deal. (Feb-Mei). 3 close cancel sebab loan x approve. 4 close masih dalam proses loan. And 1 close dah selesai. Menunggu semua kes2 itu selesai pun rasa penat jugak. Because purchaser sgt2 mengharapkan mereka get that house. And vendor nak jual dengan cepat sebab nak duit. So, yang tersepit di tengah2 ialah ejen. Hahaha~~~ That's why I kena selesaikan kes mereka dengan cepat. Kalau tak, I yg kene sound.

Pernah 1 kes vendor marah I setiap hari sebab loan buyer x lulus2. Nak buat camne. Itu semua bank punya cerita. Bank sekarang pun sangat2 teliti utk approve mana2 loan. Jadi kpd vendor and purchaser, bersabarlah. Dan doa banyak2. 

Ok lah. Masih banyak kerja yang x buat. Listing banyak masuk. Kebanyakan yg mahal2. Jarang orang kol sebab mahal. Yang mudah untuk dijual ialah yg bawah RM 200k

Wassalam...

-Adzhan-

No comments:

Post a Comment